"Det bästa som kan hända"

Efter det tråkiga samtalet jag fick i fredags tog Becka med mig till Bergshamra. Tur det annars hade jag säkert legat hemma o deppat.
Istället har jag solat, badat, tittat på fotboll, letat mask, fiskat, åkt fyrhjuling & ätit gott. Beckas moster Nettan är grym!

Årets nakenbad är nu avklarat. Lika härligt som vanligt.
Mask vare jäkla svårt att hitta så första kvällen fick vi köra på majs. Vegeterianfiskarna var tydligen inte hungriga så det blev dåligt med napp. Dagen därpå när vi hämtat mask (och typ en orm??) hos Peter fick vi däremot upp 6 små firrar. Tre st kastade vi i igen men de andra tre hade svalt kroken så vi var tvungna att skära av deras huvuden (mkt mysigt) för att få ut kroken.  Dessvärre var dem för små för att tillaga o vi visste inte riktigt hur man gjorde heller så vi gav dem till Beckas andra mosters katt. Hon såg himla nöjd ut!

Fyrhjulingsåkningen var sjuukt kul! Så underbart att trycka gasen i botten o köra som en galning. Jag höll iofs på att köra i diket en gång.. Meen det gick bra.

Under helgen i Bergshamra hamnade jag också i en ganska givande konversation med en erfaren man. Denne man har jobbat med allt mellan himmel och jord och söker hela tiden nya äventyr. Man lever bara en gång.

När jag berättade att jag kommer bli uppsagd på tisdag log han bara o sa "men det måste ju vara det bästa som kan hända dig". Han menade att jag är ung o frisk o kan göra preciis vad jag vill.
Förutom att det skulle underlätta en smula med lite undanstoppade pengar så har han ju faktiskt helt rätt.
Som jag nämnt tidigare så har jag aldrig haft planer på att stanna på Panalpina resten av livet.. Dock blir man bekväm av de fasta rutinerna, lediga helgerna, härliga arbetskamraterna och lönen.. Så det här kanske är en bra grej för mig ändå. Jag kanske behöver en liten spark i häcken för att komma vidare.

Nu är det körkort och hitta familj i USA som gäller!!!
O när jag har gjort det måste jag hitta en pålitlig själ som vill hyra min lägenhet. Hör av dig om du är intresserade :)

Imorgon ska jag göra lite research och ringa facket så jag har full koll på läget innan jag åker till kontoret på tisdag o skriver på papper.


Sköt om dig!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0