Världens sämsta au pair?

Hahahahaha

Det var lunchdags. Jag bad grabbarna att tvätta händerna och sitta ner vid bordet. Julian tvättade händerna i köket men Graison sprang iväg. Han brukar tvätta händerna i mitt badrum eller i badrummet på övervåningen så det var ingenting konstigt.
Det händer också att han springer o gömmer sig när det är dags att äta..

Efter en liten stund när jag o Julian har satt oss ropar jag igen att lunchen är serverad. Jag hör att han kommer med pigga ben och känner då en lättnad, skönt inget tjafsa om att äta.

Lättnaden förvandlades dock ganska fort till chock när han kommer in i rummet med världens största leende och sträcker fram en liten låda. En liten låda "full" av bruna hårlockar..
Jag visste inte om jag skulle skratta eller bli arg. Tror det blev någon slags blandning.. Jag sa iaf "Your dad will freak out".


Okej, med tanke på hur mycket hår han har så var det inte så mkt han klippte av. Men allt är ju från "luggen" liksom..


När han började förstå att det han gjort kanske inte var så bra blev han arg och ledsen o låste in sig på toaletten. Jag försökte med aallt. jag berättade att jag gjorde exakt samma sak när jag var liten. Att håret kommer växa tillbaks. Extra snabbt nu när det är sommar. Att om han tycker att det är fint så spelar det ingen roll vad någon annan tycker. Att om han inte riiktigt var nöjd så kunde vi åka till frisören osv osv..

Jag ringde David och berättade vad som hänt. Jag kunde inte låta bli att skratta när jag berättade. David skrattade först när jag sa att jag gjorde precis samma sak när jag var i hans ålder.

Nu kom iaf David precis hem o hämtade Graison för att åka till frissan. Han var tydligen nöjd med sin nya frisyr after all för han vägrade först att åka..
Efter lite om och men och efter att jag gav honom uppgiften att fråga frisören hur många barn dem fått in som klippt sitt eget hår (jag gissade på 10-20 st), kom dem iväg till slut.



Jag försökte muta med 2 cupcakes för att få ta en bild utan mössan men det gick han inte med på.


Den där ungen är dock söt vilken frisyr han än har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0