Upp ner av på aj aj

Första helgen avklarad!

Lördag: Sovmorgon, brunch med Mormor, skypedater, lite uppackning, Corinnes fotbollsmatch, middag på italiensk restaurang, filmkväll med familjen (Mamma Mia som jag hade med mig. Mormor älskade den).

Söndag: Söndagen började med att jag var på min första amerikanska gudstjänst i kyrkan! De ni. Lite skillnad från att ligga bakis i sängen ;) Det var rätt mysigt. Tog min första (iaf vad jag kommer ihåg) nattvard.

Jag tog även min första promenad i San Francisco. Upp ner av på aj aj, skulle jag kalla den promenaden.
Höll på att storkna redan efter första backen, haha. Och eftersom att det duggade lite och det hade varit så jäkla kallt dagen innan när vi kollade på fotboll så drog jag på mig rejält med kläder. Plus gummistövlar!
När jag erövrat första backen fick jag stanna för att ta av mig ena tröjan. I andra backen åkte även jackan av. I nerförsbacken blev det dock lite kallt och jackan åkte på igen.
Jag var påväg till Golden Gate Park för att kolla Goo Goo Dolls som spelade på en festival.
Eller.. jag trodde att jag var påväg till GG park meen det var visst en annan park. Såå det var bara att gå upp och ner igen och även en himla massa rakt.
När pulsen lugnat ner sig och svetten torkat in började det göra ont i vänstra hälen. Aj aj skaavsår!
Det ordnade sig dock när jag tog ut de nyinköpta iläggen. Så med nu ett par för stora gummistövlar och en skrynklig karta traskade jag vidare mot (förhoppningsvis) rätt park. Att solen sen kikade fram tänker jag inte klaga på meen det var ju ganska synd att jag lämnade solglasögonen hemma..

Inte min bästa promenad men det kommer fler chanser.

I parken letade jag efter de tjejer jag visste skulle vara där. Men jag hittade dem inte såklart. O jag hade ingen mobil (eller några nummer). Jag hittade dock ett par andra au pairer som jag hängde med. Dem hade varit i parken rätt länge så dem hade platser nästan ända framme vid scenen. Nice!





När dem sa (skrek): "Cooome oon San Francisco!!" Fick jag en liten chockupplevelse. -Jag är i San Francisco.

Påvägen ut från festivalen tycker jag att jag ser en svenk tjej som jag pratat lite med. Hon var bla en av de tjejer som jag ville möta där på festivalen men inte kunde hitta.
Agneees ropar jag. Chockat vänder hon sig om och lika chockad är jag att det faktiskt är hon. Sjukt bra timing! Meant to be.
Hon var med två andra svenska tjejer och vi bestämde oss för att gå o ta en fika. Efter bara någon minut kommer en annan helt random svenk tjej och hakar på. Helt fantastiskt. Hon var ingen au pair dock. Pluggar på Stanford.
Efter lite färskpressad apelsinjuice hjälpte Agnes mig med vilken buss jag skulle ta hem. Väldigt värt med $2 för att slippa upp ner av på aj aj i gummistövlar.


Kommentarer
Postat av: Marina

Fan vad kuuuuuuuul :) förutom skavsåren!

2011-09-27 @ 16:38:29
Postat av: Linda

Shit vad häftigt att du bor i SF nu!!! Jag vill också. Njut njut njut och lycka till med allt! Du kommer fixa det galant. Kul att följa ditt äventyr via bloggen. Kram!

2011-09-27 @ 20:04:28
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0