Påsk osv

Påskhelgen har varit mys. Jag har dock bara ätit ett halv ägg. Kanske inte är helt okej men när mamsen dukar upp med så mycket mat så vill man ju inte käka sig mätt på ägg.

Malle (brorsans tjej) & Jag



Långfredagen började jag med att besöka min kära arbetskollega Linda som numera är mammaledig och vi ses alldeles för sällan. Jag fick kika på hennes nya lya och sedan tog vi en promenad.

Jag fixade sedan lite fika o knatade upp till huset där mamma fixade o trixade i trädgården. Snart får dem äntligen flytta in! :) 29/4. När vi hade fikat o snackat lite skit så knatade jag hem för att möta upp Blerra och Hellen. Vi gick till Campino för att köpa sallad (men Blerra skulle ha lasagne såklart så vi fick stå o vänta). När hon väl hade fått sin lasagne (köttfärs i tomatsås..?) så begav vi oss till Sätunaparken där vi mös o åt för att sedan gå till Willys o köpa godis. Det vankades filmmys!
Elin kom vid halv sju och var oförskämt pigg o taggad på partaj. Ändrade planer! Med min o Elins härliga övertalningsförmåga smälte Blerris ganska fort och filmkvällen var dissad.
Runt elva kom vi till KC och det var döööttt.. Vi tog därför en drink och slank sedan hem till mig ett tag för att vänta in lite mer folk.  Vid halv ett tiden hade några fler vågat sig dit men det ekade fortfarande i lokalen. Det gjorde inte oss så mkt, mer plats för oss att dansa på :D o varför ska man klaga på att det är lite folk när man kan ragga på bartendern istället? Vad säger du Blerra?? ;)
Vid halv tre tiden när vi skulle gå hem så träffade vi lite folk utanför som "var lite för fulla för att komma in". Dem var inte för fulla för att komma in till mig så det blev lite efterfest. Den här gången höll jag mig faktiskt vaken tills alla som skulle gå hade gått.

På lördagen åkte Elin o Blerra hem ganska tidigt och jag begav mig till Eurostop för att köra påskägg till syrran. Hon fick bh och trosor i fiin påskgul färg. Jag fick en korv med bröd. Jag bestämde mig sedan för att promenera till mamma i det fina vårvädret. Det var inte såå skönt som jag hade föreställt mig med tanke på gårdagen och påsen med påskliljor till mamma som jag bar på. Men fram kom jag till slut iaf.
Mickis min raring kom raka vägen från kryssningen och var min kavaljer denna afton :)
När vi ätit oss proppis och var alldeles för påverkade för klockslaget på dagen så passade vi på att missa tåget så att snälla Martin fick skjutsade oss hem till mig där Elin också anslöt sig.
2dagars på KC, inte bra! Fast det blev bara 1 ½ dagars.. För vid ett tiden var vi så jäkla trötta så vi gick hem o sov, haha vilka partypinglor!

Det var iofs skönt att man var pigg o fräsch när man vaknade. Dagen spenderades i Sätunaparken med potatissallad, kyckling och loka. Underbart mysigt! Vi tog sedan en långprommis, Elin ville se huset och sedan köpte vi glass och bingolotter i Valsta. Vi hämtade sedan kyckling med cashewnötter på thaien och kvällen var fullbordad. Nä juste, vi hyrde Australia också för vi trodde att bingolotto skulle vara slut klockan tio men neeej det slutade halv tolv så filmen får man kolla på någon annan gång..
Vi vann förövrigt inte ett skit!

Och nu eftersom att klockan är över tolv så kan jag säga: GRATTIS Linn gumman på 21 årsdagen! Hoppas du har det bra i staterna.

Tack snälla jesus för att du dog och återuppstod så att jag får vara ledig imorgon! Puss hej


Kommentarer
Postat av: Fian

ETT HALV ÄGG har jag ätit.. Sjukt bra svenska! Jag skyller på helgens alkoholkonsumtion...

Och jag var på Eurostop för att KÖPA påskägg till syrran.. För er som inte försod det..



HEJ

2009-04-13 @ 02:36:53
Postat av: Anonym

hahaha gumman klart marraggar när man är ute men det var faktis han som ragga på mig :P hahah (a)



tack för en härlig kväll <3

2009-04-14 @ 14:06:04
URL: http://realities.blogg.se/
Postat av: Sarah.

bingolotter?! ojoj.. ni har blivit som ett gammal pensionär par du och Elin, haha :D

2009-04-15 @ 10:57:39
URL: http://sarahts.blogg.se/
Postat av: Linda

...men nu får du väl ta och uppdatera lite:)

2009-04-20 @ 09:16:04
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0