Teater osv

Alla brudarna samlades på 16:19 tåget och loket pekade åt huvudstaden, Stockholm.
Vi började med att äta en välsmaklig middag på Restaurang El Amir som är mysig restaurang med trevlig personal på Gamla Brogatan. Jag kan verkligen rekommendera "Pasta Salmone" (Penne Rigate med vitvins brässerad lax , champinjoner, vitlök och hummersås). Mums! Deras caffe latte var däremot ganska klen.
Vi begav oss sedan till en närliggande godisbutik för att bunkra upp inför teatern.
Hela pjäsen utspelade sig i en frisersalong och det var 6 st skådespelare. Suzanne Reuter var grym.
Efter lite drygt en timme var det paus och några av oss passade på att sträcka på benen o vissa ville förstöra lungorna lite genom att gå ut o röka. Filmen fortsatte sen till 22 tiden. Det blev både skratt och en och en annan tår. Vi är alla tjejer lika blödiga i denna släkt.
Det är alltid lika trevligt när vi får storbesök från Norrköping men denna kväll var extra mys. Dessvärre avslutade kvällen lite väl dramatiskt. Vi hade precis lämnat Helenelund då min moster plötsligt mumlar "jag måste av, jag måste prata med någon.." Stämningen blev plötslig väldigt allvarlig och mamma avslutade sitt eviga babblande o frågade min moster vem hon ville prata med. Min moster har diabetes och alla trodde att det berodde på blodsockret men bara nån minut tidigare hade hon kollat sitt socker och det var stabilt. Min moster sa igen att hon måste gå av och hon hade nu börjat skaka.. Mamma ringde 112 och vi gick av vid Sollentuna. Heli som pluggar till undersköterska tog pulsen och den låg på 120. Vilket är för högt för att vara vilopuls. Min moster fick prata med en sjuksköterska och hon började lugna sig lite men hon var likblek i ansiktet. På tåget hade hon känt av 2-3 hugg i ryggen och hjärtat hade bultat otroligt hårt och fort. Efter ca 1 timme kom ambulanspersonal och ställde lite frågor men min moster hade börjat känna sig bättre och pulsen låg nu på 65. Hon valde att inte följa med i ambulansen. Vi fick sedan skjuts hem av snälla Billy och Stefan som kom och hämtade oss mitt i natten. Det var otäckt och så fort jag märkte att någonting var fel på tåget så kom hela Förstahjälpen programmet upp i huvudet.. Som tur var behövdes det inte användas.



Idag har jag spelat match mot Hedemora. Vi gjorde återigen en bra match. Slutresultatet skrevs till 27-12 (vinst såklart).
Direkt efter matchen var jag på lägenhetsvisning på Västra Bangatan. Helt okej lägenhet. Kommer nog buda.

Nu måste jag sova. En helt ny underbar vecka har vi att vänta imorgon.
Gott natt. 

Kommentarer
Postat av: Sarah.

vad snygg du var i glasögon fian! :)

visste inte att du hade det ?!

2009-03-09 @ 19:05:57
URL: http://sarahts.blogg.se/
Postat av: Fian

Tack kära du.

Jag har inte haft dem sådär megalänge.. Oså brukar jag glömma att ta på mig dem :P

2009-03-09 @ 19:30:07
Postat av: Heli

Hej gumman!

Nu var jag in här o läste precis om vår trevliga kväll. Tack för den! Alltid lika trevligt, synd att det blir så sällan bara. Nu kommer jag följa dig på bloggen i alla fall:) Brukar vara ganska dålig på att kommentera men men...vi får väl se:)

Puss o kram så länge!

2009-03-11 @ 15:17:37
Postat av: Anonym

Mitt namn kom ju inte med:( WHY?

Skrev den där uppe.....hihi

Heli var det i alla fall:)

2009-03-11 @ 15:19:07
Postat av: Fison

Hihi joda jag såg att det var från dig.. Vet inte vad för knasig inställning fanny har gjort men om man markerar där över så ser man namnet :)



Du är såå välkommen att komma in o läsa, får se hur mkt jag orkar skriva bara :P



Vi ses till helgen!

Puss & kram

2009-03-11 @ 21:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0