Blodgivning & jordgubbar

Igår kom Blerra till mig efter jobbet :) Vi lagade mat, käkade och snackade lite skit. Vi gick sedan till solexpress o tömde min "spargris" (en frigolit ölhållare som jag snodde på en bar i Thailand). Det tog ett tag att stoppa i ungefär 85 enkronor var men sola fick vi göra tillslut. När Elin var klar med att jaga boll så kom även hon o vi kollade på Desperate housewives och åt årets första jordgubbar!! Det var ju tyvärr bara spanska men dem var faktiskt goda. Åh vad jag längtar efter svenska jordgubbar med vaniljglass!! ♥

Idag var det massor att göra på jobbet men jag tog mig ändå tid att gå ner till blodbussen. Tur som man alltid har så fick jag nån nybörjare eller nåt o hon stack dendär feta nålen helt fel o tog tydligen sönder någonting.. Jag fattade ingenting men vi var iaf tvungna att byt arm och då lyckades hon iaf sätta in nålen rätt. Jag fick en trisslott (ingen vinst), päronfestis och järntabletter och allting gick bra. Så nu är man 4,5 dl blod fattigare. Men det kommer tillbaks snart :) och om typ 4 månader kan jag lämna igen. Gott folk, det är blodbrist där ute, ge blod! :) Hrmm.. Glöm bort det jag sa om att hon stack fel..... ;P

Imorgon är det 6:e körlektionen och sedan handbollsavslutning.

Grattis Nattis på 20års dagen!!




Allt gott! //Jossan

Kommentarer
Postat av: Ida

Hörruu! Klaga inte på stackars studenter som kanske inte är sådär ashaj på att sticka alla gånger i början!:( Man får väl va tuff och bita ihop lite för att nästa generations sjukhuspersonal ska få erfarenhet och praktisk kunskap! Morrr!;)

2009-05-06 @ 22:17:55
Postat av: lillesyrran

jossan ? JOSSAN ? haaaallå vad har hänt med dig ? HAHAHA :D duuuttig du är som ger blod syrran :) pööööösss

2009-05-07 @ 19:53:46
URL: http://ohlssson.blogg.se/
Postat av: Jag

Haha gums.. Jag tänkte faktiskt att du skulle kommentera ;P

Jag menar bara att jag är bäst på att dra nitlotten. Hon var inte i ålder för att kallas nästa generation.. Hon kunde bara ha sagt att hon var student om hon nu var det så behövde jag inte tycka att hon var sämst.. Studenter brukar ju vara noggranna.. Hon tog först inte ens blodtryck o instruerade inte hur jag skulle ta järntabletterna.. O kan du tala om för mig vad som gick sönder? Haha. Hon sa bara det gick sönder det gick sönder det gick sönder.. Eller typ viskade o jag frågade vad men det ville hon tydligen inte svara på. Men andra gången gillt, då gick det riktigt bra men det var en annan sköterska som kom o avslutade. Tycker bara att om det kommer in en ung tjej som precis har börjat lämna blod så kanske man inte ska ta sig an henne om man inte känner sig ganska säker.. Dem åker ju runt med dendär bussen för att "ragga" nya blodgivare.. Mig skrämde hon ju nästan iväg.. Hon kanske inte ens var nybörjare o bara råkade göra fel, det händer väl säkert då o då. Hade hon bara varit lite trevligare så hade det nog känts mer okej.







Jaa.. Vissa på jobbet kallar mig Jossan

2009-05-07 @ 22:14:09
Postat av: Ida

Haha, I see. Att hon sa att det gick sönder var ju lite osmidigt;) Haha. Det lär ju varit att hon perforerade blodkärlet. Då går det "Sönder" och man behöver då sticka i ett annat. Meen det brukar inte hända hos så unga patienter, så hon var antagligen ute och cyklade riktigt ordentligt;) Haha. Puss älskling!

2009-05-07 @ 23:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0