Bästa julklappen!

Mer glädjetårar idag.
Mer glädjetårar idag
När jag kom hem idag efter att ha hämtat grabbarna i skolan så låg det två kuvert till mig på golvet.
BILD
Ett från farmor, det såg jag på en gång på skrivstilen (jag kunde knappt läsa det, då betyder det att det är från farmor, haha).
Och ett kuvert med en handstil som jag kände igen.. mammas?! Njaa inte riktigt.. Men kanske heennes mamma eller pappa..
Jajamensan :D från mormis o morfis. i kuvertet låg bästaste julklappen jag kunde få nu när jag är här.
En 54 minuter lång DVD med bilder från julaftonar från 1961 (då min mamma föddes) till förra julen 2009.Åååhh så himla kul att se!!
Att se hur modet har förändrats. Kläder, frisyrer och inredning.. Bildkvalitén!
Och självklart så himla kul att se hur mina nära o kära har utvecklats under åren.
Bebisar som blir barn som blir tonåringar som blir vuxna som blir mamma och pappa som blir mormor och morfar som till och med blir gammelmormor och gammelmorfar.

Hela svenska julafton på fredag ska min DVD rulla.
Tusen tuusen tack mormis & morfis. Julen är räddad.
farmor är inte riktigt lika teknisk och cool som min mormor o morfar. Hon har alltså ingen dator och har därför inte hört något från mig sen jag åkte.
Hon blev därför superglad när jag skickade henne ett julkort där jag också berättade lite om hur det går för mig.
"Mitt älskade barn barn. Jag blev så glad-så glad att få ditt julkort och adress. Så att jag fick möjligheten att kontakta dig. Som sagt så glad, som jag blev den gången då du som en liten tös var och hälsade på mig. Vi var på väg till min affär för att jag hade lovat att köpa godis till er. Då sa du: Farmor, jag älskar dig så mycket att det räcker ända upp till himmelen!"
Har aldrig glömt det. osv osv..
Naaaww lilla farmoor! Mer glädjetårar idag.
När jag kom hem idag efter att ha hämtat grabbarna i skolan så låg det två kuvert till mig på golvet.
Ett från farmor, det såg jag på en gång på skrivstilen (när man knappt kan läsa texten betyder det att det är från farmor, haha).
Och ett kuvert med en handstil som jag kände igen.. Mammas?! Njaa inte riktigt.. Men kanske heennes mamma eller pappa..
Jajamensan :D från mormis o morfis igen.
I kuvertet låg den bästa julklappen jag kunde få nu när jag är här.
En 54 minuter lång DVD med bilder från julaftnar (det heter tydligen så..) från 1961 (då mamma föddes) till förra julen 2009.
Åååhh så himla kul att se!!
Att se hur modet förändras från år till år. Kläder, frisyrer och inredning. Och bildkvalitén!
Och självklart så himla kul att se hur mina nära o kära har utvecklats under åren.
Bebisar som blir barn som blir tonåringar som blir vuxna som blir mamma och pappa som blir mormor och morfar som till och med blir gammelmormor och gammelmorfar.
Såå fint tillsammans med julmusiken, sådan stämning!

Hela svenska julafton på fredag ska min DVD rulla.
Tusen tuusen tack mormis & morfis. Julen är räddad.

På bilden ser det dock inte ut som att jag gillar julen så mycket som jag gör :P

Farmor är inte riktigt lika teknisk och cool som min mormor o morfar. Hon har ingen dator och har därför inte hört något från mig sen jag åkte. Hon blev därför superglad när mitt julkort anlände.
"Mitt älskade barnbarn. Jag blev så glad-så glad att få ditt julkort och adress. Så att jag fick möjligheten att kontakta dig. Som sagt så glad, som jag blev den gången då du som en liten tös var och hälsade på mig. Vi var på väg till min affär för att jag hade lovat att köpa godis till er. Då sa du: "Farmor, jag älskar dig så mycket att det räcker ända upp till himmelen!" Har aldrig glömt det." osv osv..
Naaaww lilla farmoor! ♥
Hon kanske inte är så haj på det här med datorer men nog vet hon allt hur man gör sig stilig ;P
Hennes lilla lägenhet i Enskededalen är proppad med kläder, smycken, hattar, skor och väskor.
Det är inte bara pappas tjocka hår som jag ärvt från den sidan av släkten... :)

Kommentarer
Postat av: theresen

Naaw, guud va sött! :) jag är så jävla sämst när det gäller mat/träning nuuuu, tjuter, hjälp mig! hahah hatar min sockerdjävul som sitter på min axel och följer mig va jag än går...haha! Snart ses vi = BÄST!

2010-12-23 @ 04:15:59
URL: http://annamariathereseb.blogg.se/
Postat av: Mami

Min lilla skrutthöna....tårarna bara rinner, det var den mascaran det :) Du är sååå härlig sötaste!! Jag är så glad att du är så familjekär...värmer mitt hjärta. Här ligt med allt som strömmar in till jul, hoppas mitt paket kommer fram idag eller i morgon också!! Vi tar en Skype-fika i morgon, hoppas morfis har en bättre webcam än jag har :)

Ha det bäst nu min älskade unge!!! ÄLSKAR DIG MASSSSSOOOOOR!!!!! Puss & kramkalas!!! <3 <3 <3 <3

2010-12-23 @ 09:17:22
Postat av: Hellin Ohlsson

Hej Fia,

God fortsättning på julen, blev jätteglad att se bilderna på mig och samtidigt se hur du har det. är

hos Ingela nu skall senare nu på juldagen vara med övrig släkt hos Solveig. inkl din far.Lennart hälsar

också med en stor kram.var rädd om dig.

Kram från Farmor och Ingela (som skrev).

2010-12-25 @ 11:39:46
Postat av: Josefin

Heeeej farmor :D

Kul att du hittade hit (med hjälp av Ingela).

Vad mysigt. Önskar att jag kunde vara där!

Hälsa tillbaka med en bamsekram!

Och kramar till er också! Vi hörs snart igen. Jag har ett brev till dig som jag ska lägga på lådan imorgon :)

2010-12-25 @ 23:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0