Knäcken

blev perfekt!! (om jag får lov att skryta lite)

När jag var på mataffären var det dock nära att det inte blev någon knäck. Jag hittade nämligen inga små formar.. Fast sen fanns dem visst på ett annat ställe i butiken (varför ha allt på samma ställe, det är väl onödigt....). Jag hittade förstås inte några knäck formar men dem var iaf relativt små.
Gray hjälpte till.
Båda hans framtänder är lösa.. Han kommer bli så sööt :D

Dem blev ganska mörka men jag antar att det beror på att sirapen var väldigt mörk.

Jag gillar att gå runt i matbutikerna o kika. Det är så mycket av allting. Och allt står så fint på sin plats (förutom formarna som dem verkade vilja sprida ut..). Jag har mest hållit mig till klädbutiker så det är fortfarande ganska spännande att gå hylla upp och hylla ner för att se vad som erbjuds.

Måste leta efter saffran i nån annan affär så jag kan baka lussebullar! Jag är inget fan av lussekatter men någon annan kanske tycker att det är gott. Det ger mig lite julkänsla iaf. Jag drog på lite julmusik medan jag kokade knäck men det var inte pojkarna så intresserade av.. O när jag gick ner till källaren för att leta efter julgrejer så frågade dem varför jag gjorde det... Stackars barn dem vet inte hur mysigt det egentligen är med jul! Men julklappar har dem koll på iaf..

När jag ändå var i stämning passade jag på att prova receptet på vaniljsås som kom med när vi köpte vaniljsocker på IKEA. Jag förväntade mig inte så mycket medan jag vispade till armen domnade bort men herre vilken god vaniljsås!!! Som Mildas om inte bättre! Yeeees fruktsalladen är räddad!
(kanske ska köpa en elvisp till David i julklapp... haha)

4 tbs powdered sugar
2 egg yolks
1 cup heavy cream
1 tps vanilla sugar

Första December.. Idag började julkalendern.. Idag får man öppna första luckan på chokladkalendern..
Kanske lika bra att jag har noll julkänsla, så jag slipper hemlängtan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0