Bra helg

Trots förkylning och heshet.

Fredagskvällen spenderades först hos kusilinen som fyllde år. Det bjöds på pastasallad och tårta och jag fick leka lite med alla söta barn som var där. Läängtar tills Emma och Stefans lilla knodd kommer i slutet på Juni :D

Jag och min hesa röst gick sedan till Pantzar där det var examensfirande. Han o Tobbe är klara byggingenjörer. Duktiga grabbar! Det räckte med några få zippar champagne o sen var min röst booorta. Det blev tidig hemgång..

Pga av mitt klena tillstånd blev det inget födelsedagsfirande i huvudstaden och inte heller något go away party. Men däremot blev det grillning i Fresta (den allra allra sista för nästa helg flyttar familjen Widlund till Bollnäs..) och sen blev det liljekonvalj-plockning. Söta blommor det där. Ja dem är fridlysta men nej det är inte förbjudet att plocka dem. Däremot får de ej grävas upp eller plockas i försäljningssyfte. Sådeså!

Idag, självaste nationaldagen har jag o Becka strosat runt i huvudstaden o ätit sjukt god aioli från ett av Kungsträdgårdens "Smaka på Stockholm-stånd". Det blev även yoghurtglass från glassbaren i Gallerian ♥
Proppmätt kom jag hem till mamsen som var i full fart att grilla sina hemmagjorda hamburgare.. Hur mätt man än är tackar man inte nej till dem vill jag lova!! O sen smet det ner lite jordgubbar o grädde till efterrätt...


Kycklingwrap och klyftpotatis med aioli i Kungsan


Det var inte bara jag o Beckisen i Stockholm..


Hon är för söt min mor. Gul och blå grädde på nationaldagen :)
(när man lägger till jordgubbarna blir det ju iofs en helt annan innebörd men den låtsas vi inte om...)


(imorgon kommer nyttiga Fia tillbaks...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0