Måndag

Jag namnde att vi hade gaster i sondags.
Medan vi vuxna satt framfor brasan o mos (jag var ledig) var barnen (5 st) nere i kallaren o lekte.
Eftersom att biljardbordet ar alldeles for stort for dem sma livet sa bestamde dem sig for att leka bara med biljardkulorna istallet. Dem lekte med dem som biljardklot. Dessvarre anvanda dem varmepannan som kagla...

Tyckte att det var lite kyligt nar jag vaknade igar.. Och att brasan var tand nar jag kom ner kandes lite overambitiost.. Men det var ju naturligtvis sa att varmepannan gatt sonder.. Whoops!
Gubben som kom o kikade sa att allt var ok nar han gick. Synd bara att han hade helt fel. Han fick komma tillbaks pa eftermiddagen. Hans slutsats da var att han inte kunde gora nagonting.. Vi var tydligen tvungna att kalla in gas bolaget.

Inatt klockan ett vaknade jag av spring i trappan och att ytterdorren oppnades. Daaa passade gas-killarna pa att komma. O dem var inte lagmalda heller.. Jag lyckades iaf somna om igen efter att jag tryckt in oronpropparna. Doock vaknar jag igen av en heeemsk gaslukt. Jag holl verkligen pa att spy och pa samma gang var jag radd att nat hade gatt fel och att huset skulle sprangas. Jag oppnade fonstret som ar precis vid fotandan av min sang och la kudden precis bredvid. Fyy helskotta vilken hemsk lukt alltsa. Och det ar ju inte bra att andas in heller sa jag lag o holl andan sa jag holl pa att kvavas bara darfor ocksa. haha.
Det blev inte manga timmars somn inatt..

Men.. Innan jag gick o la mig hade jag en trevlig kvall pa The Cheescake factory. (Dit maste jag verkligen ta dig nar du kommer o halsar pa).
En av dem tyska tjejerna, Sula aker hem snart sa hon styrde upp lite samkvam. (Hon akte till Hawaii idag, fan va maktigt!).



Linda's fudge cake. Helt galet!


Jag tog en Fresh strawberry shortcake. Ocksa sjukt gott!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hawaii är underbart, dit måste du åka! Man kan hitta riktigt billiga resor om man åker under lågsäsong! :) Och cheesecake factory är en av sakerna jag saknar mest med USA.. Har de Cold Stone där du är? Cold Stone är bäst!

Verkar som att du har de bra iaf :)

2010-11-18 @ 20:08:36
URL: http://satmara.blogg.se/
Postat av: Mami

Hej gullegrynet!! Usch jag belv riktigt rädd när jag läste om gas olyckan...fatta om ni inte vaknat??!!! Hemska tanke!!! Har man ju läst om flera gånger att pannor gått sönder & gas läckt ut och att folk inte vaknat!! Borde finnas gasvarnare pecis som det finns brandvarnare!!

Er cheescake kväll ser ju sååå mysig ut...snart får jag v äl skicka över mina kläder till dig!!! :o)))) Näää skoja lite bara :)

Ha de bäst i NYC nu och berättta på Söndag hur ni har haft det!! Va rädd om dig/er & hälsa David...han är verkligen mån om dig...känns tryggt!!! ÄLSKAR DIG MASSOR!!!!!!!! Puss & kramkalas!!! Mami

2010-11-19 @ 15:38:14
Postat av: Fia

Sara: Jaa! Ska verkligen forsoka aka till Hawaii under min resmanad efter mitt au pair ar :)

Jag har inte hort talas om Cold Stone men jag kan kika nasta gang jag ar dar, vilket sakert ar ganska snart ;P Jaa jag har det super! Hoppas allt ar bra med dig ocksa :)



Mami: Haha men alltsa det var ju gas killarna som var tvungna att oppna nat ror o det var da det kom ut massa gas.. :)

Hahah men vada jag brukade ju lana klader av dig innan jag akte ;)

Far se om vi hinner horas pa sondag.. Annars mandag :) ha det bast! Alskar dig meee! Puussipuss

2010-11-19 @ 19:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0