New York City

I fredags kopte jag min bussbiljett till NYC pa natet. Avgang fran Hartford 09:00 Lordag morgon.
Pga maraton var nastan alla vagar avstangda och vi var tvungna att ta massa omvagar. Strax efter nio kom jag springandes till stationen och bussen stod kvar, YES!
Dock mots jag av en tjej nar jag kommer narmre som sager att bussen ar full.. NO!
Nan minut senare kommer chaufforen ut o sager att det finns en plasts kvar. Och den far ju sjalvklart den andra tjejen eftersom att hon var dar fore mig. Alla fick plats utom jag! Men dem sa att det skulle komma en ny buss om 20 min sa det var ju inte heela varlden.. Doock fick jag sta dar o vanta i en timme innan andra bussen kom.. En timme av min dyrbara tid i NYC!!
Lagom irriterad tar jag mig en fonsterplats och forsoker lugna ner mig genom att tanka pa hur kul jag kommer ha nar jag kommer fram.

Ganska fort marker jag att jag fatt tva turturduvor framfor mig som inte kan halla handerna borta fran varandra.. Jag loster problemet genom att blunda.
Bara nagra minuter senare hor jag barnskrik nagra cm fran mitt ora..
Jag loser problemet genom att dra pa ipoden pa hogsta volym.
MEN nar kvinnan bredvid mig drar fram en enorm burk med nagon slags illaluktande soppa(!) sa vet jag inte vart jag ska ta vagen. Ska jag behova sitta o halla for nasan ocksa?! Naa det gjorde jag inte men jag andades med munnen o bad till gud att hon inte skulle spilla ut hela skiten over mig. Det ar inte alltid latt att heta Josefin otur Ohlsson. Jag slapp iaf fa soppa over mig. Alltid nat.

Nar jag val kom fram motte jag upp Matilda o vi spenderade forsta timmen pa Forever 21. 4 vaningar proppade med klader. Dock valdigt daligt med skor o vaskor :( Vi kom darifran med varsitt plagg. Jag kopte ett par leggings. Det blev sen Donken till lunch, scarfshopping och en runda i m&m butiken. Ganska sjukt att en godissort har en helt egen 3vaningsbutik. Coolt!
Strax efter sex begav vi oss till Grand Central. Matilda skulle ta taget hem o jag skulle mota Therese och Emelie.

Nar mina svenska brudar anlant tog vi en taxi till 3rd Avenue dar Thereses hostdad's kusin bor. Jag tog en snabbdusch o bytte om o sen gick vi over gatan till en italiensk restaurang.
Det har med nota i USA ar inte det lattaste att forsta och aven om det star ett pris pa menyn sa vet du aldrig vad du maste betala.. $4 var nagon slags serveringsavgift. Sen var det saklart taxen men vad var de andra $13?? Jaa o sen dricks saklart..

Efter middagen motte vi upp en au pair fran Frankrike och drog sen till en "kraftskiva" som en svensk promoter anordnat. Smörgås hette stallet o det var helt dott!! Vi blev lite chockade och avtaggade men bestallde in varsin drink. Skitacklig drink! Typ Ananas o whisky. Blääää!
Promotern Martin som Therese och Emelie hade haft jattekul med i fredags verkade inte vara lika taggad denna afton.. Men han tog iaf med oss till nagot stalle dar det var lite andra svenska grabbar o vi fick oss varsin drink. Stallet var ganska litet o musiken var inte den basta sa det var svart att tagga till. Vi tackade for oss o drog till kusinen som var ute med nagra vanner istallet. Dar var det lite battre drag men eftersom att kvallen hade varit sa seg sa kom vi inte igang helt. Jag kopte mig tva enorma kakor o vi begav oss hem for att sova istallet.
Trots segheten sa var det anda valdigt trevligt att traffa tjejerna o aka taxi i NYC :P

Sondagen startade vid tolvtiden med sallad/pizza till lunch o sen tog jag o Therese en laang promenad till Soho for att kika i lite butiker o lara kanna staden. Valdigt fint vader var det men tiden gick alldeles for fort.

4:30 gick min buss hem till Hartford.
Inga skandaler denna gangen pa bussen, bara att vi kom ivag en halvtimme for sent..
Kvart i atta var jag hemma i West Hartford igen. Taxiresorna till och fran bussen kostade mer an sjalva bussresan pa 2 och en halv timme ($22)..
O forresten.. att betala med kort i en taxi i CT ar tydligen inte sarskilt populart... Chaufforen holl pa att do nar jag strackte fram mitt VISAkort. Han gav mig en stor suck o fragade varfor jag inte berattat att jag ville betala med kort (da hade han formodligen inte kort mig). Han berattade sen att han maste betala 10% pa varje korning nar kunden betalar med kort. O sen var det en jakla procedur att fixa fram ett kvitto. Nasta gang ska jag verkligen se till att ha cash!




Therese, Marine, Emelie & Jag


Kusinen Mikey


Kvittot for taxiresan mellan Hartford & West Hartford


Jupp det var min forsta NYC tripp det.. Jag aker kanske dit igen nasta helg (23-24 okt.)

Far se nar jag kanner for att kopa en I♥NY t-shirt..  Alska ar ett starkt ord och an tycker jag nog inte att the big apple fortjanar dessa ord ;P
Men sjalvklart tycker jag att det ar en haftig stad o det drojer nog inte lange tills jag koper t-shirten.
Central park hanns inte med denna helg sa det ar forsta prio nasta gang.

Jag har ju iaf hort att det var full fart i hemtrakterna i helgen. Hade varit kul att vara med ;)
Bra att brorsan haller min plats i ganget sa att jag inte gloms bort ;P

See u later alligator
In a while crocodile


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Å mamsen bara ler....du e sååå himla skön!!! Rätt från hjärtat bara...precis så ska det vara! Like mother like daughter! :o) Mellan raderna så hör man att U LIKE!! Kul är det som vanligt att läsa din blogg...nästan så jag får lust att börja också :) Kanske en dag...men händer det så mycket egentligen...näää men verkar kuligt ändå!! Varit en stund på träni´ngen idag, sen hem å kolla tråkig fotbill...Sverige loosa med 4-1 :( Nu är det bara läggdax kvar! Gonatt min vackra prinsessa hörs snart igen!! ÄLSKAR DIG!!! <3 Puss & kramkalas Mami

2010-10-12 @ 23:41:35
Postat av: Fisen

Det veeet du mamsen :)

Heheh jaa kommer du pa nat att skriva om sa visst ;)

Naaa loosa dem med sa mkt.. Trakigt.

Stadtanten ar har nu.. Hoppas hon ar bra pa sitt jobb.. Hon stadar tom mitt rum o mitt badrum.. Niice ;)

LOVE U!!! Puuusss <3

2010-10-13 @ 16:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0