Stromavbrott

Dagen borjade med stromavbrott. Som tur var hann David preciis brygga kaffe innan elen gick.. Tur det annars vet jag inte hur jag skulle klarat denna formiddag.

Det sporegnade ute o bada grabbarna hade vaknat pa fel sida. Julian som alltid brukar vara duktig pa att ga upp o kla pa sig laste istallet in sig pa toaletten i 20 min.. Som tur ar ar han ganska snabb pa att ata sa det gick bra if.. Nar vi redan var sena kom lillgrabben pa att han inte vill ga till skolan idag.. O vagrade att ta pa sig ytterkladerna men gick sen med pa att pappa kunde kla pa honom. Jaa det var tur att David fortfarande var hemma sa vi kunde fa skjuts till skolan. Vi satte oss namligen i bilen 8:30 (forsta inringningen). Nar David slappte av oss vid skolan fick vi springa i osregnet o varken jag eller grabbarna hade gummistovlar..... Vi hann iaf in precis innan andra inringningen men det kan inte vara skont for grabbarna att ga runt i dem dar blota skorna hela dagen.. Men har dem inga gummistovlar kan jag dessvarre inte gora sa mycket at det.
Trottoarerna har ar for ovrigt heeelt jakla vardelosa!!! Eftersom att David akte till jobbet var jag tvungen att ga hem i sporegnet.. I mina lofers... Med ett trasigt paraply... Det var flera centimeter vatten pa hela "trottoaren" och jag sag inte en enda brunn pa vagen hem.. Vart ar det meningen att allt vatten ska forsvinna nar det regnar?!

Nar jag kom hem var det fortfarande stromavbrott. Jag tog av mig mina blota klader och jag kande att jag ville prata med mamma. Men det var ju stromavbrott sa jag kunde inte komma in pa internet.. O telefonen funkade inte heller. Jag tog min Lee Child bok o satte mig pa min favoritplats. Strax fore 12 kom elen tillbaks.


Nar jag gick i hogstadiet o vi bodde i Rosersberg hade vi tva sanna har fotoljer. ♥

Salladen ni ser pa bordet fick mig att ma lite battre. Helt fantastisk!

Tomat
Rodlok
Gurka
Fetaost
Avokado
Baby spenat
Solroskarnor
Ginger miso dressing

En fordel med gasspis ar att man kan anvanda den aven fast det ar stromavbrott. Men jag vagade inte..

Som sagt singelpappa.. Jag kunde inte hitta en enda ljusstake i hela huset..

MEN klockan ar bara tva. Resten av dagen kanske blir battre :)
Det blir iaf tacos till middag o sen hamtar Marina (en svenk au pair) upp mig. Vi ska besoka det omtalade Cheescake factory och sen ska vi pa bio. Efter bion knallar jag over till Barcelona bar o hoppas att Meike och de andra tyskarna fortfarande ar kvar dar.

Ha en trevlig helg mina vanner ♥

PS. Om nan av er rakar ha ett superminne kanske ni minns att jag skrev har om dagen att jag skulle vara ledig idag pa eftermiddagen. Tydligen iiiinte. Grabbarna ska hamtas 3:20.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha Cheesecake factory det är grejer det :)

2010-10-01 @ 21:10:35
Postat av: Moster

Hej gumman



Det är SÅ roligt att läsa din blogg o höra vad du gör om dagarna : ) Allt ser ut att bli bättre o bättre

Nu har vi installerat Skype så vi kan se o prata med varandra (" , ) Kuuul

Ha en jättebra dag så hörs vi

Massor av kramar från moster, Kalle & Wilma

2010-10-04 @ 06:36:48
Postat av: Fisen

Heej moster :)

Jaa jag sag att ni lagt till mig :D

Vi ses o hors nagon dag snart!

Bamsekram till er <3

2010-10-05 @ 02:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0