Dag 1

Klockan ringde klockan 7. Jag gick ner till köket där det luktade nybakat bröd och kaffe (gott kaffe faktiskt!). Min värdpappa hade redan varit vaken ett tag... Vid halv åtta satte han på radion på ganska hög volym för att grabbarna på övervåningen skulle vakna. En liten stund senare kom den äldsta ner till köket påklädd o fin. David stekte ägg och kanadensiskt bacon. Strax före åtta kom minstingen ner i pyjamas och vi åt frukost. Strax före halv nio begav vi oss till skolan. Man måste hinna dit innan andra inringningen annars måste man gå in genom kontoret och lämna sitt namn och rektorn skickar hem ett brev med en påminnelse att man inte får komma försent...

Efter vi lämnat grabbarna skjutsade David hem mig och åkte sen till jobbet.
En tysk au pair (manlig faktiskt) hämtade upp mig och vi hämtade sedan upp en annan tysk au pair. Dem visade mig runt i den lilla staden och tog mig till ett stort köpcentrum. Väldigt nice.
En liten stund efter att dem lämnat av mig hemma kom en tredje tysk au pair (staden är invaderad av tyska au pairer...) över o snackade lite. Väldigt trevlig tjej som verkar ha hamnat i en mindre trevlig familj.. Stackare. När hon hade gått o jag hade packat upp mina väskor började jag känna lite hemlängtan.. Ett skypesamtal med mamsen och lillasyster i över en timme fick mig att må bättre.
Efter ett annat samtal per telefon med Britt i Seattle kom David o hämtade mig o vi åkte till skolan för att hämta grabbarna. Medan David grillade till hamburgare spelade jag fotboll med grabbarna på framsidan.
Efter maten frågade min käre värdpappa vad jag ville göra imorgon o om jag behövde handla någonting. Jag sa att jag skulle behöva köpa ett par springskor. Klockan var strax före åtta.. Jag fick till svar att vi med en gång kunde åka till affären.. Och jaa vi hoppade in i bilen o åkte o köpte ett par springskor till mig för 19,90 dollar. Som hittat! Svarta och rosa är dem :)
Nu har grabbarna duschat o pappa läser en saga.
Jag är också sjukt trött o ska gå o lägga mig. Får se om jag orkar inviga de nya skorna imorgon ;)
Hoppas ni har det bra där hemma.
Pussipuss

Kommentarer
Postat av: Elin

Om du prövar skorna idag se då inte till att gå vilse, följ mitt och Jonnas förslag om smulor eller ett snöre;-) Love!

2010-09-25 @ 13:05:55
Postat av: linn

oh rosa skor! snyggt :D hoppas du har det bra raring! <3

2010-09-26 @ 14:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0