Frammeeee

Mamma, Fanny, Elin & Becka vinkade av mig på Arlanda ♥
Det blev en del tårar men jag kunde fortfarande inte förstå vad som väntade mig.. Och jag har fortfarande inte förstått att jag ska vara borta ett helt år..
Jag checkade in tillsammans med tre andra au pairer från Sverige. Det kändes mycket bra att inte behöva åka själv och tjejerna verkar väldigt goa.
Vi anlände iaf till hotellet i Stamford, CT i natt klockan tolv (06:00 svensk tid). Halvt döda och halvt handikappade efter 10 timmars flygning fick vi lite snabb information samt en mapp med papper och en Au pair in America t-shirt.
I mappen var det bland annat ett dokument med bilder och text om hur man bör äta i USA... "All au pairs gain weight".. Oh nooo!
Vi blev indelade 3 och 3 i varje rum och jag hamnade med en av de svenska tjejerna och en tyska. Väldigt bra roomies :)
Idag har det varit kurs hela dagen men vi har även hunnit shoppa lite grann. Det blev lite ansiktsprodukter från Body shop (mindre än halva priset jämfört med Sverige) samt 5 par trosor från Victoria's secret :)
Jag har även hunnit prata en snabbis med mamsen i telefonen och med Jonna på Skype.
Imorgon blir det first aid kurs och lite snack och sen NYC tour på eftermiddagen/kvällen. Nice!
Min gulliga värdpappa betalade rundturen och även telefonkortet så jag kunde slå mamma en signal. Längtar efter att få träffa honom och grabbarna. Dem hämtar mig här på hotellet på torsdag eftermiddag.
Hoppas ni har det bra där hemma mina raringar!
Love

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad spännande det låter! Lycka till där borta nu. Kram!

2010-09-22 @ 09:48:08
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0