Internet funkar inte pa min dator..

Sa ni far sta ut med att jag inte kan anvanda de tre sista bokstaverna i alfabetet...

I sondags blev det lite shopping i mallet. Jag kopte en planbok pa forever 21 och en vinrod hoodtroja fran Abercrombie & fitch. Det luktar herrparfym i hela deras butik, underbart :)
Det finns en annan butik som ocksa ar ganska cool men anda ganska stord.. Det ar namligen vaaldigt hog musik dar inne och det ar jattemorkt.. Man ser knappt kladerna.. Men mysigt are :)
Jag hann inte shoppa sa mycket eftersom att David kom o hamtade mig efter ca tva timmar for jag var ju som sagt tvungen att jobba ett tag. Jag o Julian spelade fotboll o handboll o Graison sprang runt med sin leksakspistol o roade sig sjalv. Aa forutom nar han skot mig i ogat... Inte sa snallt gjort.. Men han skamdes lite efter sa det var nog faktiskt inte med mening.

Igar var jag pa mitt forsta cluster meeting. Det ar en gang i manaden o da traffas alla au pairer i omradet hemma hos Kathy, var community counselor. Vi var 10 st. Jag fran Sverige, Cheryl fran Holland och Liliam fran Colombia annars var alla andra fran Tyskland. O sen saknades det tydligen en tjej fran Ukraina.
Jag gillade Cheryl starkt med en gang.
Hon ar 21
Verkar gilla att festa
Har amerikanska vanner (det kan vara svart att fa amerikanska kompisar som au pair)
Hon dansar salsa o sager att hon ska lara mig (hahahha)
OCH hon ar dessutom lang :D (alla tyskar ar typ ett huvud kortare an jag...) Fast jag har ju inget emot korta manniskor det vet ni mina vanner ;) Men det ar ratt nice att ga ut i hoga klackar utan att kanna sig som en jatte.

Idag tog jag barnen till skolan helt sjalv for forsta gangen. David akte till jobbet typ 2 i natt.. Dem hade nat som var tvunget att vara klart idag..
Lillkillen ville inte riktigt vakna o ga upp o an mindre kla pa sig.. Sa det blev lite stressigt med tanke pa att vi var tvungna att ga till skolan ocksa. Men vi hann precis innan andra inringningen :)

Strax efter nio kom Caroline (en svensk au pair som bor en bit bort) o hamtade mig. Vi akte for att ta en kaffe pa Starbucks men dem oppnade inte forens tio sa vi gick till ett cafe i narheten. Pratglad o harlig tjej som varit har sen Januari.

Eftersom att det inte bara blev kaffe med Caroline utan aven en (jakligt god) kaka till sa kande jag att jag behovde ta en jobbingtur. Vilket jag gjorde. O jag sprang faktiskt inte vilse :D Jag var lite orolig ett tag men jag hittade faktiskt hem. Borjar fa lite lite koll pa vagarna.
Jag o David ska forhoppningsvis ut o kora litegrann nagon dag i veckan sa jag kanner mig bekvam i trafiken osv. Om jag har forstatt ratt ska jag gora ett kortest nasta vecka for att fa ett Connecticut driving license. Cooolt!

Idag ar det tisdag vilket betyder Starbucks-kvall. Da brukar au pairer fran olika formodlingar traffas o snacka skit. Dem brukar tydligen vara 15-20 st. Vissa som bor lite langre bort brukar traffas pa ett annat stalle.

Jag ska kopa en kamera sa ni kan fa se lite bilder.. Men just nu sa funkar ju inte internet pa min dator sa det skiter sig iaf. Vill inte lagga upp bilder pa Davids dator. Snart far vi forhoppningsvis tradlost bredband.
Men pa kursen forra veckan sa dem att man inte far lagga upp bilder pa familjen o huset.. Sa jag vet inte riktigt vad jag kan lagga upp at er :P
Men jag ska hora med David.. Jag tror att han har facebook.. O om han har det o brukar lagga upp bilder pa grabbarna sa bor ju jag ocksa kunna gora det. Vi far se.

Puss & kram pa er!






Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

Va roligt att höra något från dig :) Du verkar ha hamnat på ett toppenställe, va roligt för dig :)

2010-09-28 @ 21:46:07
Postat av: Elin

Bra uppdatering gumman:-) Låter som att du har det bra där borta!!!! Pussss och kraaam <3<3<3

2010-09-28 @ 23:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0