New York City

Var lika grymt som alltid.

Jag och brudarna som jag flög hit med 20e September förra året hade styrt upp en reunion i the big apple.
Therese har ju dessvärre lämnat oss och var väldigt saknad.

Eftersom att Vanessa och Matilda var tvungna att jobba mötte jag till en början bara upp Sandra.
Vi krigade till Battery park i värmen för att ta en tur ut till Frihetsgudinnan. 30-40 min fick vi stå i solen o bli grillade innan vi kom iväg med färjan till den lilla ön. Dock tjänade vi $20 var pga av värmen. När vi hade stått i kön i ca 20 min kom två vakter o fixade till den långa kön. Dem sa då någonting om biljetter. Vi kollade oss då omkring och upptäckte att alla andra hade biljetter i handen.. ooooh-uuhh.. Vi frågade då en av vakterna vart man fick tag på biljetterna. Han svarade då att det var för varmt och att vi skulle säga "Marcus said we were good". Vilket vi gjorde o fick åka gratis :)





Två blondiner.. Att vi missade att köpa biljetter var inte enda tabben vi gjorde. På väg tillbaks till Batterypark ställde vi oss i fel kö. Vi var inte så dumma så att vi tog fel färja men vi slösade ca 15-20 min innan vi fattade att vi var i fel kö. Haha

Efter lite sallad och smoothie i magen tänkte vi ta en tur till Brooklyn bridge. Meen vi tog visst tunnelbanan åt fel håll. Vi hamnade någonstans i Brooklyn. Direkt när vi klivit av kom en mörk kille fram och pekade åt det hållet vi bör gå för att ta oss tillbaks till Manhattan. Tror han blev lite orolig när han såg två vita tjejer hoppa av vid just den hållplatsen..... Som tur var kom det en ny tunnelbana nästan på en gång.

Vi sket i Brooklyn bridge och fokuserade på att ta oss till restaurangen där vi skulle möta Vanessa istället.
Först gröna linjen o sen byte till röda. Meen såklart valde vi att hoppa av på en hållplats där röda linjen för tillfället var avstängd. Vi behövde dock bara traska två blocks och sen var det dags att åka tunnelbana igen. Sprang in i en vagn som nästan var redo för avfärd. väl inne tittar vi på varandra o undrar om det är rätt tunnelbana. Kanske inte. Vi springer ut igen men konstaterar då att det var rätt o springer in igen. hahah jäkla virrpannor. Men det var rätt o vi kom dit vi skulle o hittade på en gång en spritbutik så vi kunde köpa vin att ta med till Byob restaurangen några blocks bort.

Jag har aldrig hört talas om byob förut. För er andra som inte har gjort det så är det restauranger som man kan ta med sin egna dricka till. As nice.

Dock fick jag betala 15 dollar för 3 räkor men det är ju en annan historia :)

Vi mötte sen upp en svenk promoter som tog oss till Juliet. Nice party kväll o sen fick vi sova hos promoterns kompis. Sköönt att inte behöva ta sig till New Jersey mitt i natten (eller betala hotell).

Igår, Söndag, mötte jag upp Julia, Anna och Annas familj som var här på besök. Vi njöt av den härliga staden och strosade runt lite i central park.

Bra helg!

Kommentarer
Postat av: Mami

Ni e sååå sköna....älskar virriga blondiner hahahaaaa!!!! Puuuuss!!

2011-07-26 @ 17:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0