Oook

Pasken var lite deppig. Status efter status pa Facebook kunde jag se att det var stralande vader hemma, att vissa var lediga o akte till sommarstugor och att vissa umgicks med slakten.

Har var det regn, jag jobbade och ingen slakt fick jag traffa heller.

Men efter skydedaten med mamma, brorsan och Ninni, skoshopping och utgang med Megan kandes det battre.


Jag o Megan at middag pa Hot tomatoes i Hartford. Jattegod pasta!
Vi traffade pa ett par som var ute pa forsta dejten. Det verkade ga bra men tjejen var lite irriterad over att killen hade tva polare med sig. Haha. Sa hon ville jamna ut det lite o bjod in oss till deras bord.


Jag passade aven pa att ragga lite pa var servitor. Haha. Vi hangde med honom o hans polare resten av kvallen. Vi drack bland annat hundmatskalsdrinkar. Skit ackligt!

Men det visade sig sen att han inte var sa intressant after all. Haha


Under veckan hade jag fullt upp med att gora klart alla uppgifter infor helgens kurs i Boston.
Jag, Julia & Oksana tog bussen upp i fredags formiddag. Kursen borjade med redovisning av vara 10 aktivitetstimmar. Vi at sedan middag som bestod av mat fran hela varlden som alla au pairer tagit med sig. Pa kvallen blev det Jeopardy. Vi fick hjalp av ett par amerikanska studenter.


Vi traffade en as skon finska! Henne kommer det bli mer hang med. Hon bor dock en timme harifran.

Pa lordagen hade vi nagra lektioner i klassrummet, utflykt till ett skepp och ett torn och sen scavenger hunt.
Pa kvallen anslot Jens. Vi alla 4 gick ut o dansade.


Pa sondagen gick vi pa Harvard university tour. Vilken skola! Om man kunde ga dar anda.
Det var en kvinnlig student som holl i turen. Riktigt go tjej. Och det ar val det man maste vara for att komma in. Smart och ha en harlig/speciell personlighet. Eller sa behover man bara vara rik.
Boston verkar vara en helt fantastisk stad! Maste aka dit snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0